reklama

Dlh voči "cudziemu" človeku.

Keď som dnes rozprával o občianskej aktivite na oslobodenie čínskeho kresťanského právnika Kao Č-'šenga použil som tieto slová: "Cítim voči nemu dlh." Vôbec by som si to nevšimol, keby to tú druhú osobu nezaujalo. Našťastie som nemusel nič z toho, čo som v tej chvíli cítil, vysvetľovať. Prinútilo ma to však na chvíľu sa zamyslieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Je možné mať dlh voči niekomu, koho sme nikdy nestretli? Od prvej chvíle ako som prečítal knihu tohto právnika "Za Čínu spravědlivější" som u seba vnímal naliehavosť pomôcť tomuto vzácnemu človeku. Kao je človek s čistým srdcom. Narodil sa matke, ktorá ho naučila ako mať hlboko rád ľudí a on to zdokonalil do podoby, aká je u ľudí dneška zriedkavá. Jeho čisté srdce sa nedokázalo zavrieť pri žiadnej nespravodlivosti. A tak, keď sa konkrétne stretol s najväčším prenasledovaním ľudí na svete, s prenasledovaním praktizujúcich Falun Gongu, nemohol sa iba nečinne prizerať. Rozhodol sa obhajovať ich v nevyhrateľných súdnych sporoch. Ten, kto nepozná realitu dnešných dní v Číne, si možno povie, ľudsko-právnych právnikov sú po svete tisíce, tak prečo sa tu vyťahuje práve tento jeden z nich?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kao je jeden z mála právnikov v súčasnej Číne, ktorý napriek mnohým odporúčaniam, aby si zastupovaním praktizujúcich nepokazil život, rozhodol stáť za týmito nespravodlivo prenasledovanými ľuďmi. Viacnásobne bol upozorňovaný na to, že takýmto obhajovaním príde o svoju licenciu, peniaze, rodinu, slobodu a nakoniec možno aj o život. Napriek tomu, nemohol konať ináč. A následky nenechali na seba dlho čakať. Najskôr stratil prácu, potom sa ho pokúšali zabiť, aby ho nakoniec odtrhli od rodiny, uväznili a bez súdu zavreli do väzenia. Od tej doby už prešlo 5 rokov, Kao sedí stále vo väzení a po celom svete prebiehajú aktivity, ktorých cieľom je jeho oslobodenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kao sa zastal takých ľudí, ako som aj ja. Praktizujem Falun Gong a práve preto vnímam tento hlboký dlh voči nemu. Zastal sa ľudí, ktorých nelegálne zavreli a kruto mučili. Nakoniec skončil rovnako ako oni. Teraz nemôže urobiť nič pre praktizujúcich, ale my teraz môžeme urobiť niečo pre neho. Spolu s ostatnými sme vytvorili otvorený list, www.listprecinu.sk, aby sme mohli zozbierat vaše hlasy. Hlasy ľudí, ktorým nie sú takéto osudy ľahostajné. Najvyšší predstavitelia cirkvi na Slovensku povedali hlasné nie a napísali slová podpory tomuto vzácnemu človeku. Ďakujem im, a oslovujem vás, čitateľov v nádeji, že urobíte niečo podobné. Vzácnych ľudí nie je veľa, ináč by neboli vzácni. Ale keď žijú, stojí za to sa o nich postarať, keď sú v núdzi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Radoslav Herda

občiansky aktivista

Radoslav Herda

Radoslav Herda

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som občiansky aktivista, ktorého jedným z cieľov je napomôcť k ukončeniu nespravodlivého prenasledovania praktizujúcich Falun Gong v Číne. Verím, že svet bude lepší, keď si ľudia budú vážiť Pravdivosť, súcit a znášanlivosť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu